Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder
Porsche se v polední době rozhodlo zainvestovat do hybridních technologií. A to hned ve velkém. Měli jsme možnost zhlédnout závodní 911 GT3 R, k tomu přibila nova generace Cayenne S Hybrid. Porsche navíc slíbilo, že se příští rok hybridní hnací ústrojí z Cayenne S Hybrid, dostane i do chystané hybridní Panamery a dnes vám představíme nový supersport s označením 918.

Porsche 918 Spyder je plug-in hybrid a jako správný hybrid obsahuje baterie. Kapalinou chlazené lithium-iontové baterie lze dobíjet přímo ve Vaší garáži. Nalezneme je za sedadly pasažérů, baterie ale získávají dodatečnou energii i při brzdění.

Dvoumístný roadster je primárně poháněn zážehovým vidlicovým osmiválcem umístěným uprostřed. Produkuje sílu o 500 koňích v 9000 otáčkách. Další možností je spalovací motor umístěný před zadní nápravou. Motor je a je také ve vývoji a základ mu byl úspěšný 3,4litrového agregát ze závodního RS Spyder. Úspěch měl zejména za oceánem v sérii ALMS, ale také ve slavném a velmi známém závodě 24 hodin Le Mans.

Součástí hybridního systému jsou i elektromotory. Jeden nalezneme u přední a druhý u zadní nápravy a celkově vyprodukují maximální výkon až 218 koní.

Točivý moment na zadní kola převaluje sedmistupňová dvojspojková převodovka. Nemá na starost jen zážehový motor, ale i zadní elektrický motor. Přední využívá pevný převodový poměr.
Tlačítka na volantu umožňují řidiči vybrat si mezi čtyřmi jízdními režimy. A to E-Drive, Hybrid mód, Sport Hybrid a Race Hybrid.

První mód „E-Drive“ slouží pro provoz pouze na elektřinu. Dojezd tohoto módu se pohybuje ve vzdálenosti okolo 25 km.

Druhý „Hybrid“ mód využívá síly obou druhů motorů v závislosti na podmínkách. Od úsporné jízdy až po vysoký výkon.

Třetí zmíněný mód „Sport Hybrid“ se používá tehdy, když si chce řidič užít rychlost. Opět jsou v činnosti oba systémy, ale převážná většina točivého momentu je posunuta na zadní nápravu.

A jako poslední jsme zmiňovali „Race Hybrid“. Zde je již podle názvu vše zaměřeno na závodní jízdu. Při předjíždění lze také stisknout tlačítko „E-Boost“, které přidá výkon nashromážděný v bateriích.

Porsche 918 dokáže zajet z 0 na 100 km/h za 3 vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 320 km/h. Na Nürburgringu 918ka zajela čas průměrně okolo 7 minut. Což je rychlejší než legendární Porsche Carrera GT. A v tom je právě to kouzlo. 918ka umí být sporťák i úsporné auto. Kombinovaná spotřeba například čítá neuvěřitelných 3 litry na 100 kilometrů. Výslednou hodnotu však musíme zohlednit tím, že je to dáno využitím kapacity akumulátorů a povětšinou nečinností osmiválce.

Konstrukce má vesměs závodní původ. Podvozek je tvořen z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které doplňují hliník a hořčík. Jako celek je pak nejen velmi tuhý, ale díky využití lehkých materiálů váží automobil méně než 1490 kg.

V interiéru se pojí moderní a retro styl. V kabině najdeme tři budíky s ukazateli rychlosti, otáček, paliva a stavu baterií. Podobné budíky můžeme vidět v Mini. Posadit se před robustní budíky, které navíc dokáží měnit barvu, můžeme do dvou anatomických sedadel. Ochranné oblouky za opěrkami hlavy obou cestujících, pak přecházejí do kapoty motoru, ve které najdeme nasávací otvory.

Středová konzola klesá směrem k řidiči a většina na ní umístěných ovladačů je dotykových. Spoustu dalších tlačítek najdeme přímo na volantu. Řidič tak má vše po ruce a neustále k dispozici.

Výrobu zatím jen předvoje, tedy malé série, Porsche schválilo 28. července 2010. Start je momentálně naplánován na rok 2014. Cena se má pohybovat okolo 11 miliónů korun.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner